Melbourne 19 mars

Imorse efter frukost begav vi oss ut på en såndär free walking Tour, precis som vi gjorde i Sydney i början av vår resa. Denna gång tog den ungefär tre timmar och var lika informativ och trevlig som förra gången. Ett himla bra sätt att få se de viktigaste delarna av staden!

Efter dessa timmar var vi hungriga och hittade ett center med en massa olika mat. Fanns både thailändskt, indiskt, mexikanskt och diverse olika sorters maträtter. Hittade lite olika grejer som passade oss i smaken och så satt vi där och lunchade ett tag. Hade fått tips av den guidande tjejen om hennes favoritgata, skulle vara bra shopping där tydligen. Så vi försökte hitta dit, tog oss en himla stund och när vi väl var där så var det absolut ingenting för oss. Vintagekläder i varenda butik och mörkt och lite läskigt. Verkligen inte vår favorit! Besvikna frågade vi om vägen därifrån och till Hostlet. Vi har märkt att i denna stad är det mycket komplicerat att hitta.. Vi har gått fel i princip varje gång vi ska någonstans. Hopplöst! Men efter en himla promenad så hittade vi äntligen tillbaka till Hostlet. Blev mest bara in och vända där för att hämta Annas packning innan vi vandrade vidare till busstationen.

På busstationen var det dags att ta farväl av Anna, efter mer än fem veckor tillsammans så var det minsann lite småjobbigt. Men så efter långa kramar så klev hon på bussen och var borta. Buhuhu, sorgligt värre. Nu har tre blivit två igen!

Det första vi gjorde när Anna lämnat oss var att trösta oss med lite wi-fi. Efter det så besökte vi nattmarknaden som vi hade tur att pricka in nu när vi är här. Hade hört att det skulle vara trevligt med livemusik, massa mat och en himla massa folk. Men när vi kom dit fick vi värsta chocken. Det bara osade mat på långa vägar och det var helt smockat med folk. Jösses! Men vi knölade oss in minsann och gick mellan alla matstånd, hur mycket mat som helst!! Allt du kan tänka dig! Förrätter, huvudrätter och efterrätter överallt. Vi gick runt och trängde oss fram för att se vad det fanns och det var så mycket så det var svårt att välja! Men så hittade vi vad vi sökte. En tallrik med sallad, kängurukött, emukött och krokodilkött! Så nu har vi provat på riktig Australiensisk mat och det smakade riktigt bra måste vi säga! Mums! Efter det gick vi på efterrätterna och vi delade på några pannkakor med chokladsås och vaniljgrädde och nått som hette Bigne tror vi, typ bullar med vaniljkräm i som också serverades med chokladsås och vaniljgrädde. Ja, väldigt mysig marknad må ja säga! Och livemusik på det och folk som satt överallt med drinkar och mat av alla de möjliga slag. Go stämning!

När klockan började bli lagom och vi frös om våra små ben så traskade vi hemåt. Och nu är det alldeles strax läggdags, trötta i ben och fötter efter att ha gått i princip hela dagen. Imorgon blir en spännande dag, vi måste checka ut härifrån och det är ungefär så mycket vi vet. Hoppas resten löser sig! Vi sover på saken helt enkelt, nattinatti!