Coffs Harbour 9 mars

Idag var det segt att ta sig ur sängen, segt att äta frukost och ganska så segt att ta sig ut också för den delen. Men väl ute så blev det en tur till marknaden, ganska så väldigt mysigt faktiskt. Såg lite kameler vandra omkring och sen var det diverse stånd med sylt, skyltar, smycken och ja sånt där som hör marknader till helt enkelt. Vi checkade av läget där och sedan styrde vi kosan mot stranden. Vädret har varit lite sådär idag får vi väl erkänna så det blev en molnig timme på stranden innan vi gick tillbaka till marknaden.

Där köpte vi oss dagens lunch vilket blev nachostallrik, den avnjöts på varsin pall under ett parasoll. Där satt vi och lyssnade på två hippiedamer som spelade och sjöng för oss och så sakteliga började regnat falla. Typiskt! Skyndade tillbaka till Hostlet där vi lade oss i varsin soffa för att ta igen oss efter förmiddagens strapatser(!). Efter någon timme bytte Anna & Linnéa om till lite mindre kläder och plumsade i poolen som finns på vårt finfina Hostel. Där lekte de sedan glatt med en boll i drygt en timme! Själv hade jag fått tag i en bra bok och ja, ni som känner mig vet ju vad som sker när en bra bok kommer i mina händer.. Jag blir liksom ganska fast och vill helst läsa klart med en gång. Så det var vad som hände denna eftermiddag i Coffs Harbour. Jag låg i soffan och läste min bok medans de andra två lekte en stund! Efter deras lekstund så duschade de och åkte sedan för att handla mat. Jag låg fortfarande kvar på samma plats mitt inne i bokens värld!

Någon timme senare var de tillbaka och de försvann in i köket. Eftersom jag vid det laget inte hade långt kvar på boken så tänkte jag att jag lika gärna kunde läsa färdigt.. Sagt och gjort! För övrigt är det en ruggit bra bok, en sann historia om en flicka som blev bortförd och såld som slav. Hemskt och brutalt! Läsvärd! Tänkvärd!

När boken var slut och jag gick till köket för att se hur det gick för de andra blev jag utkörd. Vi ropar på dig när det är klart sa dem och så var det med det. Jaha ja, tog mig en dusch och pratade lite med vår nya rumskamrat istället. Och sen blev jag hämtad när maten var klar! Värsta lyxmiddagen hade brudarna ordnat! Hamburgare, potatismos(!), vitlökssås, majs och tomat. Och mjölk att dricka! Dessutom var allt så fint upplagt och fixat, vilka fina flickor! Vad jag hade gjort för att förtjäna det har jag ingen aning om men nu har jag lite att ge igen om man säger så. TACK! :*

Efter denna delikata festmåltid hjälptes vi åt att diska undan allt innan vi precis som igår bäddade ner oss alla tre i dubbelsängen för att kolla på tv. Blev lite ”so you think you can dance” till att börja med och sedan blev det någon talkshow av något slag. Mycket trevligt, skönt och allmänt gött! Två tv-kvällar på raken, inte illa det inte!

Nu har vi stängt av dumburken och släckt lampan. Tystnaden och mörkret hägrar och vi tänker nu falla i djup sömn, imorgon drar vi vidare mot nya trakter. Hasta la vista babes!

Kommentera

