Rainbow Beach 19 feb

Imorse var det som sagt olidligt tidig uppstigning som gällde. Var uppe redan halvsex för att hinna äta frukost i lugn och ro, visade sig såklart att köket inte öppnade förrän klockan sex dock.. Tji fick vi för att vi för en gångs skull var uppe i tid. Jaja, blev såklart sjukt stressigt med frukosten men vi hann nästan och sedan blev vi nerkörda till bussen.

Sex timmar i buss väntade. Var rätt segt men vi halvsov av och till, stannade för en halvtimmes brejk och sedan halvsov vi vidare. Halvett var vi framme i Rainbow Beach, fick ett välkomstsnack och sedan checkade vi in. Vi fick varsitt gulligt tallriksset med tallrik, mugg och en djup tallrik, allt i plast. Så funkade det tydligen här, antar att det är för att folk ska skärpa sig med disken för dessa ska återlämnas när vi checkar ut. Känns lite som på scoutläger, ”alla hämtar tallrik och kåsa för nu är det mat”.

När vi checkat in och fått vårt rum så kokade vi nudlar lite snabbt. Våra tallrikar var såklart på rummet så vi åt direkt ur kastrullen istället, såg kanske inte jättemysigt ut men mindre disk och väldigt smidigt. Who Cairns liksom? Sen drog vi oss ner mot stranden, gick en liten promenad längs strandkanten en stund innan vi stannade och tog en massa roliga bilder. Hoppade, hjulade, försökte stå på händer, filmade och tog ännu mer knasiga bilder. Kul! Man får det inte roligare än vad man gör sig helt enkelt!

På vägen tillbaka sen lyxade vi till det med varsin glass innan vi var tvungna att gå tillbaka till Hostlet för en massa säkerhets och infosnack inför kommande dagars äventyr. Frasier Island väntar i tre dagar! Camping, fyrhjulsdrivna jeepar, en massa massa människor och bara sand. Låter väl för härligt? Det hoppas vi att det blir iaf! Vi blev iaf indelade i grupper om åtta personer, det är så många som det får plats i varje bil. I våran bil är det vi tre såklart, sedan kommer vi ha en Charlie, Paul, Luke, David och Dustin. Tre tyskar och två engelsmän, känns som ett härligt gäng! Fick sedan lyssna på massa snack, kolla på en lååång och hyfsat tråkig film och sedan ännu mer snack. När allt ÄNTLIGEN var över så var vi ganska så väldigt uttråkade..

Tur för oss då att det var middagstime! Mat för bara sex dollar även här så vi fick spagetti och köttfärssås med riven ost och sallad, smakade kalas! Drog till mataffären efter detta för att köpa lite snacks till öa. Slutade med att vi köpte en massa annat också, bland annat knäckebröd, mycket bra att ha i framtiden! När detta var betalt och klart återvände vi till rummet där vi packade om, får bara ha med oss en liten ryggsäck så det gäller att bara ta med det man verkligen behöver. Tog även en dusch, blir ingen sån lyx nu på ett par dagar så det gäller att passa på!

Nu de sista timmarna tog vi med oss dricka och vindruvor och satte oss vid ett litet bord nästan nere vid havet. Mysigt! Pratade lite och bara hade det allmänt chill. Har precis återvänt till rummet, ska alldeles strax krypa ner och ladda för morgondagen. Kvart över sex måste vi gå upp.. Sen väntar två nätter i tält, ja man kommer vara pigg och glá på lördag! Glá iaf får vi hoppas!

Men vi säger som såhär va, man lever bara en gång så det gäller att maxa till max! Ja men precis! Så godnatt med er gott folk och lev livet!