Magnetic Island

Eftersom vi gick och lade oss så himlans tidigt igårkväll så vaknade vi av oss själva runt halvåtta imorse. Trots mycket sömn så var vi rätt sega. Vädret såg dock bättre ut så det gjorde oss på lite bättre humör!

Avnjöt så en liten frukost ute i värmen. Skojar inte när vi säger att det var varmt, minst 31 grader var det idag och måste nog erkänna att det var rätt gött att det var lite moln på himlen idag för annars finns risken att vi smält bort! Efter frukosten så frågade vi i receptionen efter tips att göra och det slutade med att vi bestämde oss för att köpa ett dagspass på den lokala bussen och åka runt på ön och utforska lite. Så vi hoppade på bussen och efter en liten stund hoppade vi av. Första stoppet var ett litet ställe med ett café, nån liten annan shop, ett Hotell och en strand. Gick längs stranden och plaskade i vattnet innan vi vandrade upp mot ”city” och köpte oss varsin glass. Smakade finfint i denna värme!

Hoppade sedan på bussen igen och gick av på nästa ställe, Horseshoe bay. Trodde det skulle vara värsta placet men det var också en strand, något längre dock! Och så självklart lite fik och restauranger också. Hittade ett supermysigt litet fik där vi köpte oss varsin nygjord jättegod wrap. Och så drack vi typ upp allt hennes kylda vatten, flaska på flaska bar hon ut till oss. Tur var väl det för i denna värme behöver man tydligen dricka massor har vi hört! På fiket satt vi sedan i flera timmar, värmen gjorde oss helt matta så det enda vi orkade var att dricka vatten och spela kort. Rätt skönt faktiskt så vi klagar inte! Tog sedan en promenad längs denna stranden också och såg minikrabbor springa kors och tvärs över stranden. Gulliga!

När klockan så var halvtre hoppade vi på bussen tillbaka mot Hostlet igen. Väl där lade vi oss på gräset och solade ett tag, men efter en kort stund blev vi attackerade av en himla massa myror så vi gav upp. Linnea som blivit en liten nyans rödare vilade lite på sängen medan jag och Anna tog en mysig promenad längs med stranden här utanför och pratade om ditt och datt. När våra magar började låta lite väl högt så gick vi tillbaka till Linnéa och beslutade oss för att beställa middag. Fick en gratismiddag när vi bokade alltihop så det var bara att visa våran lapp och sedan välja på menyn. Alla tog varsin hamburgare med pommes och jag talar för oss alla när jag säger att det var hur gott som helst. Hade gärna tagit varsin till! Men det roliga tar alltid slut för fort.. Fick också varsin gratisdrink som smakade apa. Antar att det var därför den var gratis!

När myggen började ta för sig för mycket på våra kroppar smög vi in på rummet. Typ tusen gånger varmare än ute! Så hemskt. Men antingen svettas ihjäl eller att ätas upp av myggen. Vet inte vad som är värst! Men så kom en av våra rumskompisar och efter lite trixande så fick hon igång AC:n. Halleluja! Hon fick en applåd av oss och nu är det riktigt behagligt svalt inne på rummet. Gött!

Ja, utanför dunkar musiken som vanligt och folk festar som bäst just nu. Men här på rummet ligger alla i sina sängar och sover, tror jag ska göra samma sak. Imorgon lämnar vi öa och drar vidare!