Wellington 17 jan

Imorse fick vi sovmorgon, såå himla skönt! Bussen gick inte förrän vid kvart i nio, halleluja! Hur var då känslan i kroppen imorse när vi vaknade efter gårdagens vandring kanske ni undrar? Jaa.. Det känns ju liksom att vi gick en liten bit igår. Rumpan och benen fick sig en omgång, men det kan de ha!

När alla så var inpackade i bussen strax innan nio bar det iväg. Idag var målet Wellington, Nya Zeelands huvudstad och sista stoppet innan vi tar färjan över till södra ön imorgon. Alltså väntade ungefär sex timmar i buss. Rätt skönt tyckte vi dock då man kan sitta och halvsova och vila lite, kan behövas. Dock hade vi ett”surprise stop” som chaffisen kallade det! Vi stannade och skulle ha tävling visade det sig, vi fattade dock inte i vad men hörde att vinsten var choklad. Den ville vi ha!! Det visade sig att vi skulle kasta stövel, inte sådär som vi brukar göra hemma i Sverige utan här skulle vi bara kasta stöveln så långt vi kunde. Tjejerna tävlade för sig och killarna för sig. Tjejerna började, en efter en kastade de och när det var våran tur så var vi såå sugna på chokladen så vi slängde iväg de där himla stövlarna allt vad vi hade. Och gissa vad, jag (Jessica) kastade längst och tog hem segern! Wehey! Choklad! Visade sig dock vara en liten sådan som vi delade på, men bättre än inget iaf! Sen var det ytterligare en tävling på bussen, frågesport. Men då somnade vi så där vann vi minsann ingen choklad.. Synd synd! Sen stannade vi åter igen vid en strand och köpte god men väldigt dyr glass, unnade oss faktiskt varsin kula och det var inte dumt alls! Efter det körde vi raka vägen till Wellington.

Så de där sex timmarna gick väldigt fort ändå och strax efter tre någongång så kom vi fram till huvudstaden. Där checkade vi in på Hostlet, lyckades även inatt få ett bra rum med egen toalett och allt. Dessutom ingick free dinner, fest tänkte vi! Så vi tog först en tur till National muséet, sex våningar och väldigt värt faktiskt. Gratis inträde också så det var helt klart bra! Fanns bland annat ett hus man kunde gå in i och känna på hur jordbävning känns som, lite småkul! Annars var det massa djur, en hel del om Maorifolket och lite annat smått och gott! Efter det begav vi oss tillbaka för att njuta av vår gratismat. Den serverades i baren och bestod av kall pasta och köttfärssås i barnportion! Blev inte mätt någonstans. Men vi satt kvar där i baren ett par timmar och pratade med folk från bussen och drack vatten när alla andra drack öl. Men eftersom maten inte var tillräckligt mättande var vi tvungna att dra oss därifrån och besöka mataffären för lite mer kvällsmat så nu har vi kommit tillbaka och sitter på rummet och äter lite igen.

Är väl snart dags att gå och lägga sig igen, det är helt galet vad fort dagarna går. Redan en vecka med bussen, tiden bara springer iväg! Imorgon lämnar vi denna ö för södra delen ett tag så det blir tidig uppgång imorgon igen. Halvsju går bussen härifrån ner till färjan.. Härligt härligt! Men vi njuter av livet för fullt här borta på andra sidan jorden, så vi ska inte klaga!