Raglan 12 januari

Vi skumpar vidare! Vid sjutiden imorse lämnade vi Hahei och den mysiga campingen. Lådan gick förvånansvärt bra att sova i så alltför trötta var vi inte, ändå somnade vi efter en kort stund på bussen. Vi stannade efter inte alltför lång tid vid ett café där det var te/kaffe/frukost-time. Sedan in i bussen igen och nästa stopp var ett toabesök innan vi kom fram till ett vattenfall. Vädret idag har varit kallt och regnigt och vi hade bråttom så vi gick inte enda ner utan såg det på håll lite längre upp. Rätt najs, men det i Blue Mountains var så mycket vackrare!

Efter vattenfallet bar det vidare, kom fram till Raglan där vi hoppade in i mataffären och handlade lite nödvändigheter såsom mat och mat! Och sen intog vi målet, boendet mitt ute i ingenstans. Vi skojar inte! En liten grusväg och så körde han några hundra meter rätt in i skogen. Först trodde vi att det var ett skämt men efter ett tag insåg vi att vi hamnat på skönaste stället. Checkade in och fick våra rum tilldelade, vi hamnade tillsammans med en kille från Seattle, trevlig kille! Och här kör dom utan nycklar så inget går att låsa, men sen är det kanske inte alltför ofta tjuvar pallrar sig så långt in i skogen.. Det känns lite som att vi är släktingar med Tarzan, coolt! Svårt dock att förklara hur det ser ut men det är bokstavligen små gulliga byggnader mitt ute i skogen, urcharmigt! När vi lämnat väskorna på rummet så kunde man välja mellan att ta surf-lektion, vandra eller gå till stranden. Vi valde stranden, så vi fick skjuts ner dit och hängde lite med den tredje svenska tjejen som är med, väldigt trevligt. Till en början var det faktiskt sol men så småningom mulnade det på och tillslut började det regna.. Småsprang tillbaka till bussen och åkte tillbaka till skogen. Där lagade vi lite mat och chillade lite innan klockan slog sju och vi hade bokat in oss på Sunset Cruising. Blev återigen skjutsade ner till hamnen och klev på båten. Riktigt go stämning! De som hade beställt fick fish & chips, det fanns en liten bar och så var det musik i högtalarna. Då och då berättade kaptenen lite historia men annars så bara myste vi runt och kollade på naturen. Så vackert! Dock så var det mulet så någon solnedgång blev det minsann inte.. Lite bittert men så kan det vara. Hade det iaf väldigt trevligt tillsammans med en av tjejerna från Tyskland, hon är ute och reser i ett helt år, alldeles själv! Väldigt modigt och dessutom skulle hon till typ sju länder totalt, vilken resa! Roligt att höra om andras äventyr. Apropå äventyr så fick vi vara med om ett litet sådant när vi skulle lägga till med båten vid hamnen efter Cruisingen… Skulle lägga till lite fint, råkade nog komma aningens för fort för helt plötsligt åker båten rakt in i en av de andra båtarna och det hörs ett stort KRASH! Båda två tänkte att nu är det kört, nu drunknar vi! Dock var det som tur va inte riktigt så illa.. Men ett fönster small och gick i tusen bitar! Roligt tyckte vi, mindre roligt för de som äger båten.. Ingen billig kväll direkt.. På vägen tillbaka till skogen sen stannade vi och kollade på dessa omtalade Glow worms som bor här i skogarna. Såå fint! Det lös både här och där i skogen, mysigt värre! En liten rolig detalj är att Linnéa trodde att Glow worms var några små lampor som de satte ut för att det skulle bli lite mysigt så hon fattade inte grejen när vi sa att vi måste kolla på dom och att det är riktigt coolt. Men den tyska tjejen förklarade skrattande att det är djur! Det skrattade vi gott åt ett tag!

Nu hänger vi i sängen, har ätit lite mackor och tänker snart krypa ner. Trötta idag igen och imorgon väntar ett äventyr som vi längtat såå mycket efter! Hört så bra om det så vi är supertaggade! Bäst att vara utvilade då.

One thought on “Raglan 12 januari

1. Härligt att få höra av er igen. Låter som om det kan bli en spännande rundtur med både det ena och det andra… Ta hand om er och ha det så bra. Kram från ett snöigt Björkenäs